Jak jeść zdrowo i nie przepłacać?

Jeśli myślisz, że tylko drogie i ekologiczne produkty są zdrowe i mają magiczną moc odchudzającą to zejdź na ziemię, to bzdura. Bazując na produktach dostępnych w markecie też można się zdrowo odżywiać. Pisze to dietetyczka, która wydaje na jedzenie 150 zł tygodniowo, która smaży na oleju rzepakowym, kupuje warzywa i owoce w markecie, nigdy w życiu nie jadła topinamburu i wybiera ziemniaki zamiast batatów. 

dietetyczka-natalia-szwed-kisielewicz

Możesz za 150 zł zrobić duże, zdrowe zakupy, albo kupić fit shake w proszku, lewoskrętną witaminę C i ekologiczną komosę ryżową, w której prędzej czy później zalęgną się mole, bo nie będziesz wiedziała jak ją wykorzystać.

5 sposobów na tanie i zdrowe zakupy:

1. Zrób dobry plan

Który jest kluczowym elementem zmniejszenia wydatków na jedzenie. Warto zaplanować codzienny jadłospis. Plan nie powinien ograniczać się do spraw bieżących “dziś na śniadanie zjem…”, lepiej gdyby obejmował okres przynajmniej kilkudniowy. Możesz planować swoje posiłki w systemie tygodniowym, tak jak robię to ja (na tym etapie, dla początkujących, pomocna może się okazać aplikacja do liczenia kalorii i wartości odżywczej diety np. Fitatu, FatSercet itp.)

2. Zaplanuj listę zakupów

Na podstawie stworzonego planu robię listę zakupów i z taką listą jadę do Lidla. Dzięki temu kontroluje zakupy i minimalizuje zbędne wydatki. Z tak skrupulatnie zaplanowaną listą i założeniem, że nic zbędnego nie pojawi się w moim koszyku jestem w stanie sporo zaoszczędzić (pieniędzy i kalorii 🙂 ).

3. Bądź elastyczna

Podczas zakupów bądź elastyczna- jeśli w markecie nie ma produktu z listy poszukaj zastępnika. Taki system pozwoli Ci zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale i czas.

4. Nigdy nie wybieraj się na zakupy głodna

Może czujesz inaczej, ale na podstawie moich własnych doświadczeń mogę z całą pewnością stwierdzić, że zakupy na głodniaka są zawsze chaotyczne! Wtedy mam ochotę na WSZYSTKO, a najbardziej na CHIPSY, CZEKOLADĘ i CIEPŁE BUŁECZKI Z MASŁEM CZOSNKOWYM! 🙂

5. Staraj się wykorzystać wszystkie produkty

Osobiście wyznaję zasadę zerowaste (aż do przesady) i staram się wykorzystywać wszystkie produkty. W praktyce wygląda to tak, że gotuję obiady na kilka dni, a pod koniec tygodnia robię szakszukę i gulasz, czyli sprzątam lodówkę. Mała rada: nie podchodź do diety zbyt ambitnie, naucz się przygotowywać posiłki na kilka dni i komponować potrawy ze zdrowych resztek. 

 

Nie jest prawdą, że żywność konwencjonalna jest pozbawiona wszelkich witamin i minerałów. Bazując na ogólnodostępnych produktach można się zdrowo odżywiać. Więc zamiast rozmieniać się na drobne skupiając całą swoją uwagę na kwestiach mało istotnych warto skoncentrować się na podstawach 🙂

#zostańswoimdietetykiem i

stwórz tygodniowe menu, zaplanuj listę zakupów. Masz już dużą wiedzę na temat tego jak komponować posiłki, jestem pewna, że sobie poradzisz! Możesz na bieżąco odświeżać informacje i wracać do poprzednich wpisów:

  1. CZY NA DIECIE MUSZĘ LICZYĆ KALORIE?
  2. JAK KOMPONOWAĆ POSIŁKI NA DIECIE?
  3. 6 SPOSOBÓW NA ŁATWIEJSZE ODCHUDZANIE.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *